Khamis, 26 Februari 2009

The Curious Case of Benjamin Button - Mesti tengok...


Hari tu review aku pasal Benjamin Button ni aku copy paste je... someone tunjuk aku supaya aku xpresskan apa yang aku tengok. Ok, aku nak puji sikit la cerita ni. Cerita ni memang lain dari yang lain. Daripada tajuk dia pun dah nampak unik. Curious... 1st sekali aku tengok the making off dia dekat tv3... Tgok dia punya the makin pun dah buat aku curious gile nak tengok cerita ni. Ok, aku nak cerita sikit pasal cerita benjamin button... mula2 ada nenek tua ni sakit... dia cite dgn cucu dia pasal seorg buta tukang buat jam... tapi dia buat jam ni pelik sikit. Jam yang dia buat ni terbalik pusingannya... maknanya dia tak ikot arah jam. Boleh bayangkan tak? ok tujuan di buta bi buat jam macam ni dengan harapan supaya dia dapat kembalikan masa semula and dia harap dia kembalikan semula anak dia yang mati semasa berjuang di medan peperangan...
OK, lepas cerita pasal jam cerita lak pasal kelahiran Benjamin Button... seorang wanita telah melahirkan anak dan dia minta suami dia jaga anak dia baik2 dan wanita tu mati. Tapi suami dia tiba-tiba melarikan bayi itu. Masa tengok waynag ni, aku tengok sumone sebelah aku... aku senyum n cakap memang curious cite ni sebab dia langsung tak tunjuk muka baby tu... Dan suami tadi menghantar bayi tadi ke sebuah rumah orang-orang tua. Start dekat situ baru tahu yang bayi ni dilahirkan dalam keadaan tua. badan dan muka dia semua berkedut. Pemilik rumah org tua tu nak jaga budak ni sebab kebetulan dia sendiri pun tak ada anak... dia namakan baby tu Benjamin. menarikkan??? Tapi apa yang lagi menarik ni... Benjamin tak mati, tapi dia makin lama jadi makin sihat dan makin muda... Benjamin semakin muda di rumah orang2 tua ni. Dan dia berjumpa dengan aweknya...
Inilah bukti aku dah tengok cerita ni...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan