Isnin, 10 Disember 2012

Awk dan ALAM




Awk tau tak ape beza awk dgn matahari...? Matahari buat sy panas dan berpeluh tapi matahari tak pernah buat saya sakit hati.

Awk tau tak ape beza awk dengan bulan. Bila saya pandang bulan saya rasa tenang dan damai. Tapi bila sy pandang awk sy jadi tak keruan.

Awk tau tak ape beza awk dengan udara? Udara buat sy terus hidup dan bernafas. Tapi awk dah buat sy mati dalam cinta saya sendiri.

Awk tau tak ape beza awk dengan air? Air bg sy banyal sumber. Minum, mandi, wuduk... Tp awk slalu buat sy menangis bila sy ingt kat awk.

Awk tau tak ape beza awk dengan batu? Batu pernah buat sy jatuh dan luka di kaki. Awk pulak penah buat sy luka di hati yg payah sangat sy nak baluti.

Awk tau tak ape beza awk dengan laut? Laut tu luas terbentang dan badainya takkan pernah terhenti. Awk pulak selalu ada badai di hati yg buat sy sedih pilu.

Awk tau tak ape beza awk dengan pokok. Pokok tu sentisa tegak di situ setegak pendiriannya.tp awk tak seteguh pokok tu. Awk terlalu rapuh. Awk tak tetap.

Awk tau tak ape beza awk dengan cermin? Cermin tak pernah menipu. Dia selalu.tunjuk diri saya yg sebenar. Hodoh dan gemuk. Tp awk tak jujur dgn sy. Dari awal perkenalan pun awk tak berlaku jujur.

Awk tau tak ape beza awk dengan tanah. Tanah buat sy berpijak pada bumi yg nyata. Tapi awk buat sy berada di awangan awak buat sy khayal fikirkan tentang awk.

Awk tau tak ape beza awk dengan rel kereta api. Rel tak pernah bagi jalan yang silap. Tapi awk dah buat sy menuju jalan yg bukan sy inginkan.

Awk tau tak ape beza awk dengan awan? Bila sy panas awan akan turunkan hujan untuk sejukkan hati sy. Tapi awk hanya beri taufan untuk sy.

 Awk tau tak ape beza awk dengan abah. Abah satu satunya lelaki yang tak prnah lukakan hati sy. Tapi awk buat luka sy sangat dalam.

Awk memang takkan sama dengan semua yang ada di sekeliling sy, sbb awk adalah yg terINDAH pernah ada dalam hidup sy. Terima kasih sebab buat sy menghargai apa yang ada di sekeliling sy. Terima kaseh buat matahari, bulan, udara, tanah dan semua...

2 ulasan:

  1. tapi itu semua, buat kite makin sayang kat awak :P

    BalasPadam
  2. hehehe ayat kita lain pulak...

    awk tau tak ape beza awk dgn sy..? akhirnya sy nak kahwin...? awk ada...?? ;p lagi SENTAPKAN...???

    ;))))))

    BalasPadam