Rabu, 5 Disember 2012

Prosedur oh... prosedur....



Hari ni my D ambik cuti semata mata nak settlekan permohonan nikah sebelah lelaki dekat Klang....
Semua benda dah selesai....... HIV test, borang2, saksi...
tapi bila dah sampai pejabat agama, rupanya ada benda lagi yg lengkap....
kena gi pendaftar nikah kawasan tempat tinggal dia n bawak dua orang saksi... dalam saat2 macam ni bila masa nak cari saksi.... kalau ada pun kawan2 my D semua kerjakan... bukan boleh suka hati keluar....
Then my D pergi uma pen.pendaftar nikah tu... orangnya pulak takde kat uma... pergi kursus... kesian sangat kat my D... nampaknya tak boleh nak settlekan lagi lagi permohonan nikah dia tu. Susahnya nak menikah kat
Malaysia ni. nikah kat siam jugak yg senang...!!!

My D call tadi..... dia risau sbb dia dah  tak boleh nak cuti dah. Maklumlah dia baru sangat kerja kat tempat baru ni... tak sampai tiga bulan pun... Kesian sangat kat dia.. tapi nak tak nak kena uruskan jugak permohonan tu... so my D buat keputusan nak settlekan malam  ni dengan pen. pendaftar tu, then ari isnin/selasa hantar ke pej. agama... hantar ke pejabat agama tu pun kena tunggu satu hari lagi kat sana... kesian sangat kat dia..

 Tapi ape yang paling buat aku sedih dan tersentuh bila dengan suara my D, sayu sangat. dia cakap orang lain semua datang dengan mak dan ayah... tapi dia uruskan sorang diri jek... kesian kat my D. untuk makluman kawan2 my D ni dah tak beribu dan tak berbapa. memang susah lah bagi dia nak uruskan semuanya. sedara mara pun bukan ambil tau sangat.... kesian my D. YA ALLAH permudahkanlah urusan perkahwinan kami ini. Amin....

6 ulasan:

  1. harap tiada apa apa masalah...saya doakan permudahkan segala urusan

    BalasPadam
  2. Thnks faizal... Nnti dtg tau majlis sy. Kad dah siap nanti sy ambik address ye ;)

    BalasPadam
  3. Thnks faizal... Nnti dtg tau majlis sy. Kad dah siap nanti sy ambik address ye ;)

    BalasPadam
  4. bagus la bakal suami ko jenis berdikari, dan mungkin dah biasa hidup pandai2 sendiri.
    Untung la ko, siap2 semua basuh kemas rumah sidai baju gi pasar semua dia buat..

    ko duk goyang kaki polish2 kamera ko haha

    BalasPadam