Isnin, 10 September 2012

DIY Veil...

woop!! ape itu DIY..? dulu aku pun mcm blur2 gak ape tu DIY... bila tgok blog2 B2B baru aku tau maksud DIY tu... DO IT YOURSELF!! haaa.. itulah maksudnya... dalam bm dia buat sendiri!! hihi... so untuk majlis aku ni kalau boleh semua nak diy... orang kata DIY ni jimat... tapi sebenarnya kalau tak betul2 bajet anda akan tertipu dan belanja yang anda gunakan melebihi kalau anda sewa di kedai pengantin... aku cakap bedasarkan pengalaman... pengalaman beli material untuk nikah... campur baju lelaki dekat rm500 habis... sepatutnya tak sampai la harga mcm tu.. belum kira manik lagi... kesilapan aku sebab tak buat list and tak survey2 harga dulu.. tau nak cepat jek... so pade semua b2b kira lah betul2 sebelum membeli apa2 bahan untuk diy... ok kali ni aku nak cerita pasal veil aku. veil ni pun diy. material yang aku guna kain net. mulanya aku nak beli chiffon. tapi sales ass jakel tu cakap kain chiffon tak secantik kain net. so aku pun terpengaruh dgn dia ambik kain net. kain net yang dia syorkan tu agak mahal la. seminit rm20.50. then aku tanye dia brape meter nak kena beli untuk buat veil. dia kata satu meter setengah. bila balik aku potong sebenarnya semeter pun da cukup.. haa... kan dah jadi satu pembaziran. jangan jadi macam aku ek. korang kena survey betol2 ape yg korang kena beli brape ukuran dia semualah. ok untuk veil ni aku ada beli balance2 lace yang dijual kat jekel. balance lace ni niat aku nak buat patch lace kat baju. so aku ambik jugak sikit untuk di pacthkan kat veil aku. dan veil aku ditambah2 dengan memanik... hahaha... tapi tak siap lagi. jadi ni lebih kurang veil yang akan ku siapkan... cantik tak???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan